Direktlänk till inlägg 29 november 2009

När något inte fungerar, gör något annorlunda!

Av emma lundgren - 29 november 2009 20:54

       

Våldnaden vid Masthuggskyrkan;) Den snabba våldnaden.


Efter en halv dag av surande bestämde jag mig för attändra mood. DEt är ssgt lika viktigt attfå vara arg som glad, men det är inget vidare roligt=P

Började fundera på varför jag eg var så sur å less och vad jag kunde göra åt det. Och precis som jag redan visste var det bara helt oväsentliga saker, och inte så svårt att ändra dem till det bättre!

Bestämde mig för att göra ett försök:

Pluggade effektivt. Åt en god macka med getost och kalkon. Och en lussebulle *Mmmm*(får nog lugna mig lite med lussebullandet om jag inte vill gå upp 30 kg denna graviditet;)

Diskade, städade lite, plockade..

Klädde mig och gick ut å körde intervaller i adventsmörkret. Kändes rätt bra faktiskt! Bättre än jag trott. Går ju inte fort, men det känns bra och det är det viktiga!

Sedan tvättade jag all tvätt.

Och överraskades med en god sallad med lyxräkor!

Nu kommer jag garanterat sova gott.


Tänk vad allt kan bli annorlunda plötsligt bara för att man ändrar inställning!

Det är inte hur man har det utan hur man tar det!

Man kan ju göra en stor grej av vad som helst!

I förmiddags kände jag mig seg, dålig, grinig. Tyckte att jag inte fattade något av plugget, -och hade ingen motivation att fatta heller. Ingen motivation att träna elle städa heller..(eller rättare sagt att ta tag i att börja)

För jag vet ju att om jagväl  börjar är jag grymmast och har kul! (ja,det kan tom vara kul att städa å plocka!)


Summering av en ganska bra vecka:


Antal pluggtimmar: rätt många

Antal förbrukade m snor-papper: flera kilometer

Antal timmar sömn: Över 8h/ snitt (fast jag gick upp 4.15 i onsdags)

Antal ätna lusskatter: 3st

Träning: rätt kasst, men nu är jag ju positiv, så efter omständigheterna att det var första veckan efter en 10dgr sjukperiod och influensavaccin-insprutning, så var och är det väldigt bra!


Mån:Distanslöp 95'+Cykel 90'

Tis: Intervall 7'+4x5','5xkort +helkroppstyrka

Ons:1)Morgonjogg 40'                 2) Cykel 90'

Tors: Vila

Fre:1) Distanslöp 1.45                 2) Helkroppstyrka

Lörd: Vila

Sönd: 1) Morgonjogg 45-50'         2)Intervall 10x3'/60" + 30'upp.-och nerjogg

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emma lundgren - 3 juli 2010 10:31

Härliga lördag. älskar numer helgerna då jag brunar börja dagen med en löptur med bara jag och mig själv och sedan frukost med familjen. Nu blev det förvisso frukost ensam då den ena är ute och springer intervaller, den andra sover(tack och lov) och ...

Av emma lundgren - 29 juni 2010 08:48

Jag är verkligen sämst på att uppdatera bliggen nu. Det är inte det att jag inte har tid, för tid har jag (,och alldeles för mkt av den spenderas framför datorn!), jag ids helt enkelt inte.. Idag är det 29 juni och vår goa fantastiska unge är EN HE...

Av emma lundgren - 14 juni 2010 08:16


  Det blir inte mycket bloggande nu. Eftersom det är träning som jag tänt blogga om och inte något annat, och då jag för tillfället inte tränar så är det svårt att blogga om framgång och krämpor.. En liten update ska jag trots det komma med: Fa...

Av emma lundgren - 5 juni 2010 15:33

    Ojoj,nu var det längesedan! Torsdag 29 april bloggade jag senast. Tänk om jag då visste att exakt en månad senare skulle jag vara mamma. Nu är han född, vår älskade Albert Ingemar Johnny Belforth. Allt gick bra, han är en pigg liten krabat o...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<<
November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards