Direktlänk till inlägg 5 juni 2010

Albert 100529

Av emma lundgren - 5 juni 2010 15:33

 

 

Ojoj,nu var det längesedan! Torsdag 29 april bloggade jag senast. Tänk om jag då visste att exakt en månad senare skulle jag vara mamma. Nu är han född, vår älskade Albert Ingemar Johnny Belforth. Allt gick bra, han är en pigg liten krabat och vi mår bra.Tors 27 maj när jag gick ut för att jogga/gå som vanligt på morgonen kände jag att det inte var som "vanligt" . Jogga gick givetvis inte och jag hade en lätt återkommande mensvärk. Hemtentan som låg och väntade fick vänta. Mycket riktigt fortsatte värkarna och blev starkare. Kl 17 fick T lov att komma hem för då var det inte lika kul att vara själv längre. Kämpade hemma hela natten, min plan var hela tiden att inte åka någonstans förrän tidigast 5 på morgonen, och det funkade ändå bra med andningen hemma. Kl 5.00 åkte vi in till förlossningen, men fick då valet morfindos för att få sova där eller åka hem. Fy tusan, det var ett besked som kändes som någon sa "Jag ska sprätta upp dig långsamt med en slö kniv". Jag hade verkligen trott att jag skulle få föda barn denna dag! Men vi åkte hem och det gick förvånansvärt bra hemma. Kunde tom äta lite och halvslumra i värkvilan.18.00 på eftermiddagen gjorde vi ett nytt försök, jag ville eg inte åka igen, ville absolut inte blir hemskickad igen, men vår kära granne övertygade mig om att jag skulle föda hemma om vi inte åkte Nu. 5.42 lördag 29 maj föddes Albert, efter ett drygt dygn på förlossningen och lika lång tid hemma. Klart det var tufft, men allt gick otroligt bra och jag fick verkligen min drömförlossning! Jag har bara positiva fantastiska minnen! Det hade dock inte varit möjligt utan min fanstastiska T och de 2 underbara barnmorskorna som stöttade oss. Jag hade verkligen nytta av det jag bestämt mig för att fokusera på innan, slappna av, andas samt att jag såg framemot det hela med spänning och glädje och inte kände någon rädsla eller skräck.

Han vägde 3125 g och var 50 sm lång och var och är pigg och stark.

Jag vet inte om man har någon nytta av att vara vältränad under en förlossning, kanske kanske inte? Men en sak är jag säker på: före och efter har man säkerligen en enorm födel att vara det. Min graviditet var, så här efteråt, helt fantastisk ju! har mått över förväntan bra, och kunnat hålla igång bättre än jag trodde till en början. Såhär exakt en vecka efetr fölossningen har min återhämtning varit otroligt bra. Var pigg från första stund och känner mig väldig stark i kroppen.

Än så länge finns inget fokus på löpning, promenader har jag kommit igång med från dagen efter, men löpträningen kommer få ta sin tid. Kommer inte ta ett steg för än jag känner att jag är helt redo. Men jag vet att när jag väl kommer igång så kommer jag komma tillbaka i raketfart! Jag längtar efter att träna och tävla så det kryper i kroppen, men Albert kommer alltid vara viktigare nu. Jag har en känsla av att få barn kommer att ha stärkt mig något enormt, både fysiskt och mentalt!

 
 
mormor

mormor

7 juni 2010 10:44

Oj, vad fin han är. Jag längtar efter att få hålla lilla Albert i famnen
Kram mamma

http://URL

 
Ingen bild

Malin Larsson

7 juni 2010 15:55

Hej Emma,
Fick tips av mamma Sylvia om att er lilla pojke fanns på bild i NSD. Googlade och hittade istället din blogg.
Grattis, grattis till världens gulligaste bebis!
Kram Malin

 
Ingen bild

Linda Roslin

9 juni 2010 22:52

grattis till killen.
längtar själv efter våran lilla bebbe så jag spricker snart, men jag e bara 16+6 dagar gången så de e ett tag kvar...*suck*

hoppasd ni har de bra iaf

kram/Linda Roslin(tidigare Lehto, så du vet vem jag är =)

 
Lars Andersson

Lars Andersson

20 juni 2010 11:04

Grattis Emma ! Visst är det fantastiskt att bli mamma/ pappa. Jag har fortfarande svårt att förstår det ibland, trots att Lovis snart är 6 månader. Hoppas ni får sova lite och att ni slipper kollik och sånt skit. Stor kram

http://www.pappahumor.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emma lundgren - 3 juli 2010 10:31

Härliga lördag. älskar numer helgerna då jag brunar börja dagen med en löptur med bara jag och mig själv och sedan frukost med familjen. Nu blev det förvisso frukost ensam då den ena är ute och springer intervaller, den andra sover(tack och lov) och ...

Av emma lundgren - 29 juni 2010 08:48

Jag är verkligen sämst på att uppdatera bliggen nu. Det är inte det att jag inte har tid, för tid har jag (,och alldeles för mkt av den spenderas framför datorn!), jag ids helt enkelt inte.. Idag är det 29 juni och vår goa fantastiska unge är EN HE...

Av emma lundgren - 14 juni 2010 08:16


  Det blir inte mycket bloggande nu. Eftersom det är träning som jag tänt blogga om och inte något annat, och då jag för tillfället inte tränar så är det svårt att blogga om framgång och krämpor.. En liten update ska jag trots det komma med: Fa...

Av emma lundgren - 29 april 2010 09:58

V 36 (om tre dagar)." Bebisen äri princip fullgången.ca 34 cm lång ,från huvud till stjärt alltså, och väger ca 2800 gram (kanske därför det är så framtungt att jogga i nedförsbackar;) Nu ska den bara äta upp sig så den klarar livet på utsidan" Läste...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards