Direktlänk till inlägg 26 april 2010

Full fart, löpning & lustgas

Av emma lundgren - 26 april 2010 21:18

 

Vilken helg! Vilken måndag! Gud, tiden rusar iväg!  Dagarna bara springer iväg och jag hinner inte med! Vaddå sista tiden av graviditeten går långsamt ?? Här går det alldeles för snabbt ju!

Helgen spenderades på Terräng SM i Borås. En heldag ute i solen med Johanna och hennes goa föräldrar. Tävlingssugen och solbränd blev jag. Igår var det städning för hela slanten. Sedan IKEA,Blomsterlandet och Biltema. På en lönehelg, å herregud! Å blomsterlandet var ju en historia för sig: jag kan absolut inget om blommor! Men det är fina, och jag fick med mig några fina hem:) För första gången i mitt liv har jag alltså planterat om inte bara en,- utan fleeera krukväxter! vårt hem har nu både gardner och krukväxter! Vi har även en fint städad vind och ett "multisport-rum" i källaren. Det är det bästa på länge, utan det tror jag helt seriöst vi skulle få flytta nu när bebisen kommer.Cyklarna som förr hängt på väggen vid sängen är nu utbytta mot en spjälsäng och istället för dröser av träningskläder (illaluktande..) på och ovanför badkaret hänger där nu ett skötbord..snacka om förändring!


Idag då: Först skola. Presentation på grupparbete, var ingen rolig föreställning då jag hade stora svårigheter att få fram det jag skulle säga då jag blir sjukt anfådd när jaga pratar! Måste liksom ta en minuts paus efter två meningar om det ska låta normalt..

De som lyssnade förstod nog inget av det jag skulle säga. Lyckades iaf härda ut resen av fm och em lyssnandes på de andra grupperna.Delvis stående. Sitta är ungefär det värsta jag kan tänka mig just nu! Har helt galet ont i revbenen!

Skoldagen var tillslut äntligen över!


Löptur stan-Skatås- Östra sjukhuset med Tobbe!Gick ganska bra, var ute en timme och joggade minst 50 min av tiden! Fick alltså springa till BB ändå som det skämtats om;) Tyvärr så blev det inget barnafödande idag, fasen, den kunde väl passat på när vi ändå var där liksom!

Vi fick en rundguidening av vår vän K. Fick prova lustgasen! Ojoj,vilken fylla:) Nästan så jag ser framemot att provada den igen;) Dock lär jag nästa gång vara i ett tillstånd att dess effekt inte ger samma rus...

En häftig sak vara att vi mötte ett par från vår föräldrarkurs där i korridoren: de skulle föda! Häfigt! Det blev så påtagligt att vi också kanske, förmodligen, troligen, förhoppningsvis, också ska göra det snart....

 
 
Ingen bild

Johanna

27 april 2010 23:11

Det låter som om ni haft fullt upp i helgen, vi gjorde också misstaget att åka iväg till Bauhaus, MIO-möbler, IKEA m.m på löningshelgen, sikket misstag! Fast det beror enbart på att vi blivit husägare och behövde se över utbudet inför den kommande renoveringen... =) Får se hur mycket vi hinner att renovera bara innan Jocke sticker till Shanghai i 3,5 månader (15 Juli åker han).
Tänkte höra om du börjat fundera på smärtlindring vid förlossningen? Av erfarenhet på jobbet verkar de flesta förstföderskor jag har mött må bra av en EDA (epiduralkateter) så det skulle jag rekommendera... eller det kommer jag definitivt att ta den dagen jag föder barn! Först brukar de flesta ta ett varmt bad med tända ljus (om det inte är vattenavgång, då får man inte bada pga infektionsrisk, enbart duscha) och aromatisk doft eller akupunktur, därefter tar de lustgas och sedan EDA (som kan fyllas på kontinuerligt med smärtlindring eftersom det placeras in en plastslang i ryggen där bedövningen ges). Vad jag har sett så är det även bra att vara uppe och gå med gåbord eller sitta och vagga på en pilatesboll (tyngdlagen hjälper bebisen att tränga ner i bäckenet, det skyndar på förlossningen). Det viktigaste är ändå att hela tiden försöka slappna av och profylax andas eftersom det gör att fokus tas från värkarna till andningen, jag kan säga att de flesta som gjort det klarar smärtan oerhört bra, många väljer det före EDA! Okej nu fick du lite praktisk info... även om du inte bett om de. =) Kan bara inte vara tyst när jag ser och lär mig saker varje dag som kan komma till nytta för dig och Tobbe vid förlossningen! Är det nåt du undrar över kring förlossningen, tveka inte att ringa, jag kanske kan svara på en del av dina frågor, om inte så kan jag ta reda på dem genom att fråga barnmorskorna på jobbet. =) Vad spännande det är att följa din blogg såhär på "slutklämmen"! *ta hand om Er* Kram Johanna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emma lundgren - 3 juli 2010 10:31

Härliga lördag. älskar numer helgerna då jag brunar börja dagen med en löptur med bara jag och mig själv och sedan frukost med familjen. Nu blev det förvisso frukost ensam då den ena är ute och springer intervaller, den andra sover(tack och lov) och ...

Av emma lundgren - 29 juni 2010 08:48

Jag är verkligen sämst på att uppdatera bliggen nu. Det är inte det att jag inte har tid, för tid har jag (,och alldeles för mkt av den spenderas framför datorn!), jag ids helt enkelt inte.. Idag är det 29 juni och vår goa fantastiska unge är EN HE...

Av emma lundgren - 14 juni 2010 08:16


  Det blir inte mycket bloggande nu. Eftersom det är träning som jag tänt blogga om och inte något annat, och då jag för tillfället inte tränar så är det svårt att blogga om framgång och krämpor.. En liten update ska jag trots det komma med: Fa...

Av emma lundgren - 5 juni 2010 15:33

    Ojoj,nu var det längesedan! Torsdag 29 april bloggade jag senast. Tänk om jag då visste att exakt en månad senare skulle jag vara mamma. Nu är han född, vår älskade Albert Ingemar Johnny Belforth. Allt gick bra, han är en pigg liten krabat o...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards