Direktlänk till inlägg 28 april 2010

Massa bebisbabbel

Av emma lundgren - 28 april 2010 07:46

Vad ska jag blogga om idag? Min plan idag är att plugga och laga fisksoppa. Kul va?

Samt gå promenad och bekanta mig med CD enheten. Om jag inte snart tar tag i att börja fixa min spellista på mp3n som jag bestämt att jag sa ha på förlossningen så får jag väl åka dit utan. Och jag gillar inte när saker inte blir som jag tänkt mig. Jag hoppas att jag ska kunna göra som jag tänkt och planerat så långt som möjligt, resten lämnar jag åt ödet, men det jag förberett ska med!


Tack Johanna för den låååånga kommentaren och praktiska tips om förlossningen! Tror vi har gått alla kurser och läst allt som finns om vad som komma skall, men vi kan ändå inte begripa att vi ska vara med om det. Snart snart snart. Svårt att förbereda sig på något man aldrig varit med om, det enda jag vet är att jag absolut inte ska ha någon EDA! Får väl se om jag får bita i det sura äpplet sen;)

Nåväl,jag är trots allt inte alls orolig inför det, på något sätt kommer jag klara av att föda barn jag med.


24 dagar kvar tills bebisen kommer. Alla säger "Du kommer gå över tiden, du är förstföderska" . Visste, det kan väl hända att jag kanske gör. Eller så inte. Har nu 8 (Åtta) vänner som är förstföderskor och fått för tidigt. Kanske just därför jag kommer gå över: -för att ingen annan gjort det. Skulle finna det väldigt märkligt. Varför skulle den lille krabaten vilja ligga upp och ner ,i min trånga mage, onödigt länge? När h*n nu dessutom har en sådan fiiin barnvagn att åka runt i härute! Nej, jag blir förvånad!


Nu börjar världen runt om mig lugna ner sig,..eller snart rättare sagt.. mycket av allt vi sagt måste göras är ordnat, på måndag är tentan skriven. Ska bli skönt med lite ro runt om. Nästa kurs har jag redan räknat bort att klara/hinna tenta av,så den tar jag med ro. Nu sista tiden ska jag bara gå promenader i solen och sniffa på våren. Jogga lite så länge jag kan. Absolut inte cykla. From igår är det nedlagt. Cykel är inte längre någon träningsform, utan bara en timmes obekväm sittställning. Eftersom jag inte cyklar på utan tar det väldigt lungt så är det knappt ens jobbigt.Helt onödigt! Btw är idag första onsdagen sedan jag kom hem från Sydafrika som jag inte är på morgonspinpasset!


Näp,nu är jag kaffesugen!Dags att gå till skolan och köpa en kopp. Eftersom vi inte har någon kaffebryggare hemma. Vi vill ha en Mocca master. Tobbe tycker att jag ska sluta köpa kaffe i skolan och istället spara den 10,- till mocca mastern.(bara för att han har gratis kaffe i obegränsad mängd på jobbet=P) Fine, då kanske vi kan köpa en om två år!






 
 
Ingen bild

Johanna

28 april 2010 15:52

Varsågod! :) Nu blir jag bara väääligt nyfiken på vad som har fått dig att avstå från att vilja ha en EDA? Jag var med en tjej (född 85, alltså vår ålder) som var exakt lika bestämd som dig vad det gäller EDA, hon skulle klara sig med profylaxandning hela vägen och tog lustgas endast i ett väldigt sent skede. Det gick jätte bra för henne och hennes sambo, jag jobbade kväll och lämnade över till nattpersonalen vid 21. Alla var övertygade om att hon skulle föda barn inom de kommande två timmarna. När jag kom tillbaka på morgonen kl 7 så kämpade de fortfarande! Hon hade vägrat EDA hela natten, bebisen kunde inte komma ner i bäckenet pga. att hon var för spänd i kroppen. Efter låångt övertalande gick hon med på EDA på förmiddagen, hon födde till slut kl 11, fast jag tror pappan var tröttare än henne... hehe =) Hon var hård som sten, jag vet att du kommer vara det också och det kommer gå fiiin fint för Er!! Ni träffades ju för guds skull på TEA... det blir väl nåt liknande nu, det klarar ni gallant! De jag menar är bara att en EDA gör inte bara så att det blir skönare för dig, det underlättar för bebisen att tränga ner i bäckenet och gör på så sätt förlossningen lättare eftersom du kan slappna av så bebisen kan komma ut. Av min erfarenhet så får mammor och pappor en trevligare upplevelse då de fått en EDA fast det är inte så att en EDA tar lika bra på alla, vi är alla olika så det finns inga generella direktiv att stödja sig mot. =)
Jocke skrev ut placeringskort till bröllopsmiddagen igår, jag såg att han hade skrivit ett med "Emma Jr" och ett med "Tobbe Jr", jag frågade honom varför och ha sa: Ja men vi vet ju inte vad det blir för kön så därför fick vi göra två lappar och blir de tvillingar får vi hoppas de blir en av varje! =) Så ni är välkomna alla TRE, Vi tänker på Er!! Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emma lundgren - 3 juli 2010 10:31

Härliga lördag. älskar numer helgerna då jag brunar börja dagen med en löptur med bara jag och mig själv och sedan frukost med familjen. Nu blev det förvisso frukost ensam då den ena är ute och springer intervaller, den andra sover(tack och lov) och ...

Av emma lundgren - 29 juni 2010 08:48

Jag är verkligen sämst på att uppdatera bliggen nu. Det är inte det att jag inte har tid, för tid har jag (,och alldeles för mkt av den spenderas framför datorn!), jag ids helt enkelt inte.. Idag är det 29 juni och vår goa fantastiska unge är EN HE...

Av emma lundgren - 14 juni 2010 08:16


  Det blir inte mycket bloggande nu. Eftersom det är träning som jag tänt blogga om och inte något annat, och då jag för tillfället inte tränar så är det svårt att blogga om framgång och krämpor.. En liten update ska jag trots det komma med: Fa...

Av emma lundgren - 5 juni 2010 15:33

    Ojoj,nu var det längesedan! Torsdag 29 april bloggade jag senast. Tänk om jag då visste att exakt en månad senare skulle jag vara mamma. Nu är han född, vår älskade Albert Ingemar Johnny Belforth. Allt gick bra, han är en pigg liten krabat o...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards