Direktlänk till inlägg 29 april 2010

Ord från Den tjocke joggaren

Av emma lundgren - 29 april 2010 09:58

V 36 (om tre dagar)." Bebisen äri princip fullgången.ca 34 cm lång ,från huvud till stjärt alltså, och väger ca 2800 gram (kanske därför det är så framtungt att jogga i nedförsbackar;) Nu ska den bara äta upp sig så den klarar livet på utsidan" Läste jag just.

Om sisådär 10 dagar är det alltså helt ok och normalt för den att födas! Jisses! Men h*n får vänta i minst 2 v till, vi har lite till att hinna med först.


Ett tips till om Ni (ja Ni ska gärna vara två..) inte får saker och ting gjorda, de ligger bara och väntar och blir aldrig av liksom..,:skaffa barn! Jag lovar, ni får till och med upp de där listerna i hörnet som annars fått väänta till utflyttning;)

Gud vad vi har fått det fint hemma! Jag bara ser mig omkring och myser hela tiden! På något sätt tror man ju (vi iaf) att om vi inte gör saker och ting innnan bebisen kommer kommer vi aldrig orka ta tag i det! Just nu sitter jag och rippar skivor med mina nya fina rosa cd-enhet. Ska ääääntligen lägga in musik på min mp3!! Kommer jag säkert ha glädje av vid andra tillfällen är när jag ska föda barn;)


Joggat en hel timme imorse. Utan gångsvbrott! Helt otroligt. Igår gick det knappt att gå, blev inte ens promenad mer än fram och tillbaka till skola/stan. Men nu har jag förstått att det beror på hur bebisen ligger för tillfället, hurvida den ligger och trycker på någon nerv, på "fel ställe" eller så.

Men jisses vad folk glor på mej när jag joggar (har vant mig vid att använda ordet "jogga" nu..;)

Undra om de tänker"Hon måste ju vara dum i huvet" eller typ "Oj,det där ser jobbigt ut,men imponerande"

Förmodligen det första...

Därför brukar jag försöka ta vägar och tider som är så folktomma som möjligt. Men även brukar jag vilja jogga med Tobbe på hans morogntur till jobbet,-och då blir det hamnen-Avenyn-Vasa, och då får jag ju skylla mig själv att fok glor.

 
 
Ingen bild

Li

4 maj 2010 08:47

Hej!
Såå coolt att du fortfarande kan springa! Tror de flesta som ser dig bara är imponerade (och avundsjuka är nog de som inte kunnat göra nåt under graviditeten). Håller tummarna för en bra förlossning och en riktigt söt liten bebis (såklart!) när det väl är dags! Kram
ps. bilder både på lägenheten och magen vore kul =)

 
Ingen bild

Ida S

7 maj 2010 16:19

Emma, ignorera folk som glor, det är dom som är dom konstiga och du som är normal ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emma lundgren - 3 juli 2010 10:31

Härliga lördag. älskar numer helgerna då jag brunar börja dagen med en löptur med bara jag och mig själv och sedan frukost med familjen. Nu blev det förvisso frukost ensam då den ena är ute och springer intervaller, den andra sover(tack och lov) och ...

Av emma lundgren - 29 juni 2010 08:48

Jag är verkligen sämst på att uppdatera bliggen nu. Det är inte det att jag inte har tid, för tid har jag (,och alldeles för mkt av den spenderas framför datorn!), jag ids helt enkelt inte.. Idag är det 29 juni och vår goa fantastiska unge är EN HE...

Av emma lundgren - 14 juni 2010 08:16


  Det blir inte mycket bloggande nu. Eftersom det är träning som jag tänt blogga om och inte något annat, och då jag för tillfället inte tränar så är det svårt att blogga om framgång och krämpor.. En liten update ska jag trots det komma med: Fa...

Av emma lundgren - 5 juni 2010 15:33

    Ojoj,nu var det längesedan! Torsdag 29 april bloggade jag senast. Tänk om jag då visste att exakt en månad senare skulle jag vara mamma. Nu är han född, vår älskade Albert Ingemar Johnny Belforth. Allt gick bra, han är en pigg liten krabat o...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards