Alla inlägg den 24 november 2009

Av emma lundgren - 24 november 2009 19:56

Trött i ögat och trött i kroppen efter en intensiv tisdag.

Myser nöjt efter intervallpasset: 7'+4x5'+5 st kort backar blev det.

Tanken under uppvärmingen och första loppet var att "nu är det kört. Det går inte mer. Att löpa i ett tempo högre än distansfart är inte möjligt och det med att köra tröskelträning får nog vänta tillsensommaren 2010*snyfta*. Fan för sjukflunsan som kom så olägligt, hade jag sluppit den hade formn nog hållit i sig i en, kanske en och en halv månad till...."

Men faktiskt gick passet okej! Har min kära vän T att tacka. Hon å hennes goa lilltös promenerade turligt nog exakt samtidigt och på samma plats som jag sprang. Vilket sammaträffande! Efter hennes ord om att jag såg snabb ut (vilket jag inte kan tänka mig att jag gjorde...) hjälpte. Blev lite tuff:)

Min fart på intervallerna nu är allt annat än hög. Springer på klocka och har ingen exakt kilometerfart, men enligt min biologiska fartkänsla skulle jag gissa att en 1000ing eller 1200ing går i kanske 4.15 fart. Högst. Det är en fart jag drar en hel milare non stop på, på träning, annars...

Men just nu spelar farten ingen roll! Jag försöker passa på att njuta av den kravlösa löpningen. Och hur det än är så ligger jag ju på samma ansträningsningnivå som vanligt: jag blir lika trött idag av långsammare och mindre.

Jag älskar att ta i och vara trött! Jag älskar den känslan! Lite trist är det att benen inte svarar och jag bara kan trycka på lite till så där gött, utan får hålla den jämna takten.

Men som dagt, det är mindre viktigt! Jag är så glad och tacksam så länge jag får vara frisk och kry, och ha en kropp som jag faktiskt KAN löpa med! Jag har ju inget löfte om att få må gott och ha en hel kropp hela graviditeten, så det är bara att njuta så länge jag får det!


Styrkat min onda (ja, redan) rygg hann jag också med. Imorgon väntar löp,- och cykeldistans, samt eventuellt morgonpass. Har inte kommit igång med moronpassen än efter sjukdagarna, men snart får det vara dags! Att träna på morgonen är en helt underbar start på dagen!


Nu väntar plugg, have a loooooooooooooooot to do...:(:(

Ha en go' kväll allesammans!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<<
November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards