Alla inlägg under april 2010

Av emma lundgren - 29 april 2010 09:58

V 36 (om tre dagar)." Bebisen äri princip fullgången.ca 34 cm lång ,från huvud till stjärt alltså, och väger ca 2800 gram (kanske därför det är så framtungt att jogga i nedförsbackar;) Nu ska den bara äta upp sig så den klarar livet på utsidan" Läste jag just.

Om sisådär 10 dagar är det alltså helt ok och normalt för den att födas! Jisses! Men h*n får vänta i minst 2 v till, vi har lite till att hinna med först.


Ett tips till om Ni (ja Ni ska gärna vara två..) inte får saker och ting gjorda, de ligger bara och väntar och blir aldrig av liksom..,:skaffa barn! Jag lovar, ni får till och med upp de där listerna i hörnet som annars fått väänta till utflyttning;)

Gud vad vi har fått det fint hemma! Jag bara ser mig omkring och myser hela tiden! På något sätt tror man ju (vi iaf) att om vi inte gör saker och ting innnan bebisen kommer kommer vi aldrig orka ta tag i det! Just nu sitter jag och rippar skivor med mina nya fina rosa cd-enhet. Ska ääääntligen lägga in musik på min mp3!! Kommer jag säkert ha glädje av vid andra tillfällen är när jag ska föda barn;)


Joggat en hel timme imorse. Utan gångsvbrott! Helt otroligt. Igår gick det knappt att gå, blev inte ens promenad mer än fram och tillbaka till skola/stan. Men nu har jag förstått att det beror på hur bebisen ligger för tillfället, hurvida den ligger och trycker på någon nerv, på "fel ställe" eller så.

Men jisses vad folk glor på mej när jag joggar (har vant mig vid att använda ordet "jogga" nu..;)

Undra om de tänker"Hon måste ju vara dum i huvet" eller typ "Oj,det där ser jobbigt ut,men imponerande"

Förmodligen det första...

Därför brukar jag försöka ta vägar och tider som är så folktomma som möjligt. Men även brukar jag vilja jogga med Tobbe på hans morogntur till jobbet,-och då blir det hamnen-Avenyn-Vasa, och då får jag ju skylla mig själv att fok glor.

Av emma lundgren - 28 april 2010 07:46

Vad ska jag blogga om idag? Min plan idag är att plugga och laga fisksoppa. Kul va?

Samt gå promenad och bekanta mig med CD enheten. Om jag inte snart tar tag i att börja fixa min spellista på mp3n som jag bestämt att jag sa ha på förlossningen så får jag väl åka dit utan. Och jag gillar inte när saker inte blir som jag tänkt mig. Jag hoppas att jag ska kunna göra som jag tänkt och planerat så långt som möjligt, resten lämnar jag åt ödet, men det jag förberett ska med!


Tack Johanna för den låååånga kommentaren och praktiska tips om förlossningen! Tror vi har gått alla kurser och läst allt som finns om vad som komma skall, men vi kan ändå inte begripa att vi ska vara med om det. Snart snart snart. Svårt att förbereda sig på något man aldrig varit med om, det enda jag vet är att jag absolut inte ska ha någon EDA! Får väl se om jag får bita i det sura äpplet sen;)

Nåväl,jag är trots allt inte alls orolig inför det, på något sätt kommer jag klara av att föda barn jag med.


24 dagar kvar tills bebisen kommer. Alla säger "Du kommer gå över tiden, du är förstföderska" . Visste, det kan väl hända att jag kanske gör. Eller så inte. Har nu 8 (Åtta) vänner som är förstföderskor och fått för tidigt. Kanske just därför jag kommer gå över: -för att ingen annan gjort det. Skulle finna det väldigt märkligt. Varför skulle den lille krabaten vilja ligga upp och ner ,i min trånga mage, onödigt länge? När h*n nu dessutom har en sådan fiiin barnvagn att åka runt i härute! Nej, jag blir förvånad!


Nu börjar världen runt om mig lugna ner sig,..eller snart rättare sagt.. mycket av allt vi sagt måste göras är ordnat, på måndag är tentan skriven. Ska bli skönt med lite ro runt om. Nästa kurs har jag redan räknat bort att klara/hinna tenta av,så den tar jag med ro. Nu sista tiden ska jag bara gå promenader i solen och sniffa på våren. Jogga lite så länge jag kan. Absolut inte cykla. From igår är det nedlagt. Cykel är inte längre någon träningsform, utan bara en timmes obekväm sittställning. Eftersom jag inte cyklar på utan tar det väldigt lungt så är det knappt ens jobbigt.Helt onödigt! Btw är idag första onsdagen sedan jag kom hem från Sydafrika som jag inte är på morgonspinpasset!


Näp,nu är jag kaffesugen!Dags att gå till skolan och köpa en kopp. Eftersom vi inte har någon kaffebryggare hemma. Vi vill ha en Mocca master. Tobbe tycker att jag ska sluta köpa kaffe i skolan och istället spara den 10,- till mocca mastern.(bara för att han har gratis kaffe i obegränsad mängd på jobbet=P) Fine, då kanske vi kan köpa en om två år!






Av emma lundgren - 26 april 2010 21:56

   

Hämtat våran fina vagn idag!

Var häftigt att köra den, men måste nog öva lite mer barnvagns-teknik. Speciellt i mataffär. Den fick vara med på Hemköp när vi veckohandlade efetråt, måste säga att jag lyckades köra in i det mesta..

Bäddat den och hängt upp "Benjamin-syrsa-nallen". Nu väntas bara bebis däri..

Av emma lundgren - 26 april 2010 21:18

 

Vilken helg! Vilken måndag! Gud, tiden rusar iväg!  Dagarna bara springer iväg och jag hinner inte med! Vaddå sista tiden av graviditeten går långsamt ?? Här går det alldeles för snabbt ju!

Helgen spenderades på Terräng SM i Borås. En heldag ute i solen med Johanna och hennes goa föräldrar. Tävlingssugen och solbränd blev jag. Igår var det städning för hela slanten. Sedan IKEA,Blomsterlandet och Biltema. På en lönehelg, å herregud! Å blomsterlandet var ju en historia för sig: jag kan absolut inget om blommor! Men det är fina, och jag fick med mig några fina hem:) För första gången i mitt liv har jag alltså planterat om inte bara en,- utan fleeera krukväxter! vårt hem har nu både gardner och krukväxter! Vi har även en fint städad vind och ett "multisport-rum" i källaren. Det är det bästa på länge, utan det tror jag helt seriöst vi skulle få flytta nu när bebisen kommer.Cyklarna som förr hängt på väggen vid sängen är nu utbytta mot en spjälsäng och istället för dröser av träningskläder (illaluktande..) på och ovanför badkaret hänger där nu ett skötbord..snacka om förändring!


Idag då: Först skola. Presentation på grupparbete, var ingen rolig föreställning då jag hade stora svårigheter att få fram det jag skulle säga då jag blir sjukt anfådd när jaga pratar! Måste liksom ta en minuts paus efter två meningar om det ska låta normalt..

De som lyssnade förstod nog inget av det jag skulle säga. Lyckades iaf härda ut resen av fm och em lyssnandes på de andra grupperna.Delvis stående. Sitta är ungefär det värsta jag kan tänka mig just nu! Har helt galet ont i revbenen!

Skoldagen var tillslut äntligen över!


Löptur stan-Skatås- Östra sjukhuset med Tobbe!Gick ganska bra, var ute en timme och joggade minst 50 min av tiden! Fick alltså springa till BB ändå som det skämtats om;) Tyvärr så blev det inget barnafödande idag, fasen, den kunde väl passat på när vi ändå var där liksom!

Vi fick en rundguidening av vår vän K. Fick prova lustgasen! Ojoj,vilken fylla:) Nästan så jag ser framemot att provada den igen;) Dock lär jag nästa gång vara i ett tillstånd att dess effekt inte ger samma rus...

En häftig sak vara att vi mötte ett par från vår föräldrarkurs där i korridoren: de skulle föda! Häfigt! Det blev så påtagligt att vi också kanske, förmodligen, troligen, förhoppningsvis, också ska göra det snart....

Av emma lundgren - 22 april 2010 08:53

"Idag började jag dagen med att springa 8 1000meters intervaller med ett snitt på 3.35'..."


"Idag har jag promenerat med barnvagnen till havet.."


Nej, givetvis inte. idag började jag dagen med sovmorgon ända till 7.05, sedan 35 min löp i gravidtempo i slottskogen i den underbara morgonsolen. Nu äter jag gröt, lyssnar på ABBA och tänker för mycket.

Jag skulle verkligen vilja skriva någon av åvanstående rubriker.

Fem ynka veckor kvar nu! Å,jag längtar tills h*n kommer ut, jag är så nyfiken på vem det är! Hur h*n ser ut! Jag är spänd inför min uppgift sm mamma..

Jag längtar tills h*n kommer ut för mitt eget egos skull, så jag kan få tillbaka mn kropp å slpper kännamig som "förvarings förpackning för bebis", och så jag kan springa, träna och tävla! Å vad jag läntar!

Men å andra sdan är det så många "Tänk om..", så att det känns som det är lika bra att bebisen stannar imagen för alltid. För det första går det ju inte att begripa att det ÄR en Bebis där i!Spear ingen roll hur mkt den lever om och försöker brtya sig ut, hur mkt jag funderar och förbereder, det är ändå omöjlgt!

Tänk om det är något fel, tänk om jag nte vet hur jag ska ta hand om den (är jag iof inte så orolig för..), tänk om den har kolik, tänk om något går fel...

Usch, nej,det är nog lika bra den stannar i magen!

Fick meddelande om att S, en tjej jag blivit bekant med på föräldrargruppen, och hennes kille fick en pojke i veckan.De fick verkligen en bebis! Chansen att samma sak sker för oss är alltså möjlig..?

Å herregud!


Sol ute, dags för cykel inne!

Ha en trevlig torsdag!

Av emma lundgren - 19 april 2010 21:55

Äntligen måndag och vila! Från jobba alltså. Myst med skola och två träningpass ;)

Ööverlevde" jobbhelgen. Tre hela dagar i rad, men det var knappt. Jisses, så ont i fötterna har jag nog aldrig haft! Kunde knappt gå hem!

Märks att jag 1:är gravid 2:ej har jobbat på länge....

Tobbe spenderade helgen på träningsläger ch cyklade och simmade för både honom själv, mig, bebisen och katten! 40 mil cykel å några km simning på det. Gött! Å,jag vill åxå! Nä, föresten,hade inte velat cykla i helg i den blåsten...!

Styret, som ääntligen kom i torsdags, funkade icket, magen var för stor(läs styret för lågt) så jag får hålla till godo med innecykling de få veckor som är kvar.

Inte tränat en minut, -inte ens knappt en prmenad förutom till jobbet, i helg. Däremot fixat,sytt och ordnat massa hemma, med nya gardiner, sängkläder, kuddar!Börjar se riktigt trevligt ur, gardiner, blommor,inga cyklar på väggen....  *Nöjd*


5 veckor kvar nu, tills det att jag och bebisen bestämt att den ska komma ut, dvs 23 maj. FEM. fattar inte. Tittar på spjälsängen, på magen som åker hit och dit när bebisen rör sig, på alla små kläder..men det går inte att begripa att det ska komma en liten människa! Känns både roligt och skrämmande, men framförallt så obegripligt att det nästan inte är någon idè att tänka på det...


Något annat som är obegripligt är att jag fortfarande kan springa(jogga) Går väldigt sakta, men jag springer! Helt otroligt!

Måste titta en extra gång varje gång jag ser mig i spegeln, ser så lustigt ut,-som jag skulle ha en basketboll i magen:)! Ska bli spännande att se huuur stor den faktiskt kommer att bli...

Av emma lundgren - 15 april 2010 08:40

Morgonstund har guld i mun. Morgon är det bästa!Just morgonjoggat i den strålande solen. Med Tobbe!!!! var si sådär 8 månader sen sist..Tycker eg inte att han ska äventyra och redan, en dag efetr att han fått sina inlägg, ska löpa med den arma foten, som ju behöver läka åxå (vilket inte tar EN dag..) men jag förstår att han längtat, och en kvartx2/dag får väl gå...

Hoppas hoppas hoppas sååå att han ska bli bra så han kan springa, träna och tävla! Å vad roligt det vore!


Nu är det snart dags för skola. Blir nog e bra dag idag, då vi har en spännande gäst-föreläsning! Ser framemot det. Har ändrat lite åsiktom pedagogikkursen som jag från början (och innan) sågat het. Ganska intressant ändå! Och definitivt ngt hela annat än vad jag trott den skulle vara!

...Sedan ska jag spendera dagen med diverse pyssel och ute i solen. Å vad jag älskar att det är vår! Det är så underbart! Var jag inte redan kär så skulle jag nog bli!;)

Bebisen har också vårkänslor och vill komma ut tror jag. Den gör sin mogongymnastik nu, den väntar snällt tills mamman är färdig med sitt (den kickas i princip aldrig när jag springer), men just nu verkar den kämpa med att hitta en bekväm position i det trånga utrymmet den har till godo. Än får h*n inte komma, men om si sådär tre veckor så är det inga problem!

Av emma lundgren - 14 april 2010 22:03

Om jag var rik skulle vi ha ett hus vid vattnet. Inte för stort, men iaf 3 rum, plus stor tvättstuga(så vi slipper alla äckliga träningskläder i badrummet..), gillestuga med trainer och hemmagym. Vi skulle även ha en "Nanny". Har alltid sagt att när jag får barn så ska jag ha "Nanny". Blir nog svårt att få till det med det första barnet..,lite tajt att hinna skaffa hus och fast, välbetalt jobb innan dess;)

Nannyn skulle även laga mat. jag avskyr matlagning!!! Eller visst kan det vara trevligt att laga något kreativt med vänner, laga något nytt, eller fram för allt bjuda någon på något man lyckats med. men det är inte kul på vardagskvällar när man är trött och less och måste laga något, främt för att slippa köpa lunch ute följande dagHar just avnjutit en middag bestående av äggröra, stekt bacon, två rostade franskbröd, morotsjuice, the och en kanelbulle. Näringsrikt?? Å andra sidan lagade jag samtidigt chili con carne och tonfisksallad. Bra! Det innebär att morgondagen är matlagningsfri. Det värsta med matlagning är att det tar tid. Tid tid tid, som jag hellre gör något annat på. Sedan måste man diska femtioelva gånger. Nog om det, vi tillhör ju faktiskt den bättre skaran när det gäller att äta bra mat. Även fast det tar tid att laga,planera och handla,Sådetså.


Den här veckan har än så änge varit toppen! Jag är pigg och energisk, helt tvärtom från förra veckan! Har massor med energi och villa göra något hela tiden! Hoppas det håller i sig till helgen och denna igenom då jag ska jobba TRE hela dagar i rad. Puh! jag som knappt jobbat det senaste, hur ska det gå?!


Veckan trevlighet: Jag har cyklat racer! Hela 105 minuter! Det var helt underbart fantastisk att komma ut till min favoritsträcka vid havet, som jag längtat! jag ääälskar havet, det är så vackert! Första racerturen är aldrig go för rumpa och rygg. Att jag nu är gravid i 8:e månaden gjorde knappast denna tur bättre. Var inte trevligt på hemvägen, kan jag sammanfatta. Blir inga fler turer på racern innan jag har en mage mindre. Men om jag nu kunde få mitt special-styre någongång så jag kan bygga iordning min gravid-cykel! Tagit enorm lång tid, de lovade att det skulle ta 2 dagar, 2 veckor är det snarare nu:((



Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards