Direktlänk till inlägg 29 juni 2010

On the run again!

Av emma lundgren - 29 juni 2010 08:48

Jag är verkligen sämst på att uppdatera bliggen nu. Det är inte det att jag inte har tid, för tid har jag (,och alldeles för mkt av den spenderas framför datorn!), jag ids helt enkelt inte..

Idag är det 29 juni och vår goa fantastiska unge är EN HEL MÅNAD gammal! Tänka sig att det var en månad sedan han föddes! Har hänt mkt på den månaden. Han är mycket mera vaken och vi har lärt känna varandra bättre. Jag mår väldigt bra och har nu kommit igång med träningen. Många hötter med fingret åt mig för att jag redan tränar, men jag tänker inte ha dåligt samvete för det! Så var det, om inte värre, under graviditeten åxå. "du kan ju inte springamer nu" "Vad sger din läkare??" "Tänk på bebisen!!" Jag gjorde bara det som KÄNDES bra, och det blev ju hur bra som helst! Visst var det svårt att veta om jag gjorde rätt i och med "alla andras" kommentarer, men jag tror det viktigaste är att våga lyssna på sig själv och vad som känns bra. Det kan ju ingen anna tala om för en. Fats då gäller det ju att vara smart på riktigt, och inte lura sig själv och köra på fast det tar emot. Och det gäller nog framförallt NU, efetråt, när jag är lätt och enormt träning,-och tävlingssugen.Tar det förstås lungt eftersom det är NU det är störst risk för att åka på skador av alla de slag, men det känns ju så bra i kroppen så jag kan inte tänka mig att det är skadligt att köra lungt. Prioriterar bålstyrka, och faktiskt känner jag nu efetr några veckor med ca varannandags bål/styrke träning att jag faktiskt börjar få kontroll över det partiet igen! Springer 2 dagar/ vilar en osv...

Sprungit endel med vagnen, går toppen. Vilken löpstyrketräning för bål och höft det är, speciellt i backarna! Och det bästa är att när jag sen kör utan vagn så känner jag mig (förmodligen lurar jag mig själv) väldigt snabb..;)

Det är skönt att kuna göra något som jag aldrig annars har möjlighet att lägga enegri på:promenera. Jag & Albert går mycket med vagnen. Kan inte finnas en bättre tid att bli mamma än denna, är så underbart att vara ute i solen.

Jag kämpar på mot mitt mål att komma tillbaka till tävlingform, och framöver några nivåer högre än där jag var innan graviditeten. Ska försöka bli bättre på att uppdatera hur det går här på bloggen!:)    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emma lundgren - 3 juli 2010 10:31

Härliga lördag. älskar numer helgerna då jag brunar börja dagen med en löptur med bara jag och mig själv och sedan frukost med familjen. Nu blev det förvisso frukost ensam då den ena är ute och springer intervaller, den andra sover(tack och lov) och ...

Av emma lundgren - 14 juni 2010 08:16


  Det blir inte mycket bloggande nu. Eftersom det är träning som jag tänt blogga om och inte något annat, och då jag för tillfället inte tränar så är det svårt att blogga om framgång och krämpor.. En liten update ska jag trots det komma med: Fa...

Av emma lundgren - 5 juni 2010 15:33

    Ojoj,nu var det längesedan! Torsdag 29 april bloggade jag senast. Tänk om jag då visste att exakt en månad senare skulle jag vara mamma. Nu är han född, vår älskade Albert Ingemar Johnny Belforth. Allt gick bra, han är en pigg liten krabat o...

Av emma lundgren - 29 april 2010 09:58

V 36 (om tre dagar)." Bebisen äri princip fullgången.ca 34 cm lång ,från huvud till stjärt alltså, och väger ca 2800 gram (kanske därför det är så framtungt att jogga i nedförsbackar;) Nu ska den bara äta upp sig så den klarar livet på utsidan" Läste...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards