Alla inlägg under juli 2010

Av emma lundgren - 3 juli 2010 10:31

Härliga lördag. älskar numer helgerna då jag brunar börja dagen med en löptur med bara jag och mig själv och sedan frukost med familjen. Nu blev det förvisso frukost ensam då den ena är ute och springer intervaller, den andra sover(tack och lov) och den tredje är ute och rantar.

Dagens pass, mycket viktigt:premiärlöpt med en Garmin forerunner som vi lånat. Och fåt kvitto på hur seg jag faktiskt är.Herregud min distans går i..nä ni vill inte ens veta.Kan ju löpa på behagligt i typ 4.45-5min fart,men s bli jag trött i bålen, orkar inte hålla steget...det är en märklig känsla att inte ha styrkan i kroppen som vanligt. Å denna vecka har jag slarvat,inte fått till ett enda pass! Jag vet ju att jag inte kommer börka junna träna  på riktigt innan jag byggt upp styrka, och blir förmodligen skadad   åxå. Så skärpning!Krävs ju lite diciplin när man bara vill göra massa rolig löpträning och inte massa tråkiga styrkeövningar!Denna vecka har det blivit mest löpning med barnvagn. Tycker det är bra såhär i början då det ger bra löpstyrka för bål å höft på köpet!


Ska försöka passa på att köra lite styrka när lilleman sover.Han har blivit mer vaken nu. Han har tagit "för vana" att marathonsova hela morgonen och förmiddagen och vara vaken på em eller kväll. Igår var han ett minimonster från 14-21. Ingentin passade och jag var helt färdig. Vi har verkligen blivit bortskämda med ett änglabarn. Men det vore ju förtusan väldigt märkligt om han aldrig skrek. Då skulle han ju inte ha några känslor. Så jag gör mitt bästa för att vara en förstående förälder och förstå att han inte heller har det så lätt och inte begriper sig på den märkliga värld han hamnat i. Men hur som helst, finns massa kul och spännand ejag kan blogga om när det gäller mitt underbara barn: men nu är ju detta min träningsblogg, inte mamma-barn blog, så jag lämnar det till någon annan. I detta fantastisk väder är det iaf trevigare och mer lockande att vara ute och gå promenader än att köra styrka eller cykla inne.Så jag skyller min lathet på det fina vädret:. Idag är det Världsungdomspelen å vi ska förbi å se Lotta springa 1500m. Skänker en tanke till alla stackare som får springa inne på Ullevi i stekande hetta(+ 27 grader i skuggan redan) medan andra får promenera i parken eller åka till havet.

ha en fin lördag!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards