Direktlänk till inlägg 14 juni 2010

Update

Av emma lundgren - 14 juni 2010 08:16

 

Det blir inte mycket bloggande nu. Eftersom det är träning som jag tänt blogga om och inte något annat, och då jag för tillfället inte tränar så är det svårt att blogga om framgång och krämpor..

En liten update ska jag trots det komma med: Faktiskt kommit igång så pass att jag nu sedan 10 dagar tillbaka kan gå riktigt snabba promenader, med barnvagn är det riktigt bra träning faktiskt!:) Försöker även köra styrka hemma några ggr i veckan, -innan jag har fått tillbaka styrkan i bål och rygg kommer jag definitivt inte kunna löpa! Igå gick jag långtur  skogen medan T sprang intervall, å då testade jag några löpsteg efteåt. Gör inte ont längre, men det är obegripligt hr jag ska kunna springa med dessa gigantiska "matkantiner"!?? Kan inte begripa hur de löpare som gjort rätt bra resultat kort efter att de fött barn ,och ammar, gjort!!?? Nåväl, det är ju så kort period i livet.


Albert är nu 16 dagar och växer så det knakar! 500g hade han gått upp på mindre än två veckor! Vilken energi det verkar gå åt att producera hans mat! Jag är hungrig jämt, värre än när jag tränar som mest, och äter kopiösa mängder. Tobbe har inte en chans, och ändå triathlontränar han så mycket han hinner och orkar. Och ändå är jag galet smal för att nyss fött barn, helt obegripligt!

Albert  är helt fantastisk och jag kan inte se mig mätt på honom. Snäll som en liten ängel är han fortfarande. I helg har han varit på sin första fest: våra goda vänners fantastiska brölllop. Gick jättebra! Och vilken dag sen! Inte för att jag har varit på så många bröllop, men detta var något utöver det vanliga.  Så mycket kärlek, lycka, skratt, vänskap oxh gästfrihet på en och samma kväll har jag aldrig varit med om. Ser framemot vårt eget bröllop mer än någonsin nu. Hoppas på att vår dag ska bli lika lyckad!

 
 
Ingen bild

Johanna Lindholm

17 juni 2010 19:19

Hej och TACK för att ni bidrog till denna fantastiska bröllopsdag, det var underbart att ha Er alla tre som gäster! Vilket vackert kort på dig och Albert, Ni är ju bara för söta! Hoppas vi kan ses till midsommar, hur ser det ut för er då? Hälsa Tobbe och pussa Albert från mig! Många kramar Johanna

 
Ingen bild

Jenny Larsson

20 juni 2010 21:57

Grattis till er söta son, Emma! Visst är det helt fantastiskt att bli mamma! :) Fick tips om din blogg av våra släktingar. Va duktig du är som kunnat hålla igång med tränandet så länge! Själv lyckades jag inget annat än släpa mig till vattengympa på slutet. Vår son, Edvin, är 11månader nu.

Ha det så bra och mys på med er bebis!
Kram.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emma lundgren - 3 juli 2010 10:31

Härliga lördag. älskar numer helgerna då jag brunar börja dagen med en löptur med bara jag och mig själv och sedan frukost med familjen. Nu blev det förvisso frukost ensam då den ena är ute och springer intervaller, den andra sover(tack och lov) och ...

Av emma lundgren - 29 juni 2010 08:48

Jag är verkligen sämst på att uppdatera bliggen nu. Det är inte det att jag inte har tid, för tid har jag (,och alldeles för mkt av den spenderas framför datorn!), jag ids helt enkelt inte.. Idag är det 29 juni och vår goa fantastiska unge är EN HE...

Av emma lundgren - 5 juni 2010 15:33

    Ojoj,nu var det längesedan! Torsdag 29 april bloggade jag senast. Tänk om jag då visste att exakt en månad senare skulle jag vara mamma. Nu är han född, vår älskade Albert Ingemar Johnny Belforth. Allt gick bra, han är en pigg liten krabat o...

Av emma lundgren - 29 april 2010 09:58

V 36 (om tre dagar)." Bebisen äri princip fullgången.ca 34 cm lång ,från huvud till stjärt alltså, och väger ca 2800 gram (kanske därför det är så framtungt att jogga i nedförsbackar;) Nu ska den bara äta upp sig så den klarar livet på utsidan" Läste...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards