Direktlänk till inlägg 29 november 2009

Snorhelg

Av emma lundgren - 29 november 2009 14:12

 

 

Jäkla skithelg! Jaa,jag är sur, grinig och less. Det är inge kul å läsa om någonannans gnäll, men sluta läs då, för jag tänker hur som helst dela med mig!

Ibland går allt bara fel och blir dåligt. Och när den känslan infunnit sig är det svårt att stanna upp, tänka efter,- och inse att allt inte är så tokigt ändå!

Men man måste få vara sur och arg ibland! Likaväl som det är ok att vara glad är det ok att vara sur, annars vore det ju inte någon sund balans!


Sitter och dricker kaffe, fast det smakar rävgift idag, men det struntar jag i, har bestämt mig att jag Ska tycka om kaffe igen...

I väntan på att hjärnan ska börja fungera så jag kan komma igång med plugget.

Just nu känns det som jag kan absolut ingenting rörande det ämne jag ska vara expert på om tre dagar. Fattar inte vart allt jag läste in förra veckan har tagit vägen..?


Vad har jag gjort i helgen då: Jo, ingenting. Blev varken träning, fest eller plugg efetr jobbet igår. Var jättehängig, hade huvudvärk och på på kvällen började jag koka, hade nog feber.. Antar att det var sviterna efter influensasprutan..

Idag känner jag då ingenting, förutom ont i armen,men det spelar väl knappast någon roll.

Nu har jag varit frisk (dvs befriad från halsont) i en vecka, men är fortfarande så täppt att jag hör som tanterna på långvården och dessutom måste jag snyta mig var 5 minut, vilket lett till att min näsa håller på att trilla lös.

Miljövänligt värre! Går väl si sådär 3 rullar om dagen till mitt snytande. Och faktumet att jag blir kissnödig ungefär lika ofta gör det ju inte bättre..

För att dryga ut eländet har en av mina tre återstående visdomständer börjat hålla på..Hade problem med en förra året vid denna tid som jag opererade bort, och det är en fasansfull historia i sig. Får panik av bara tanken på att den sagan ska upprepa sig.


Hemtjänsten måste ha tagit semester utan att ha meddelat oss något, de har inte varit här på länge och tvättkistan är överfull och dammråttorna så många att inte ens katten bryr sig om at jaga dem.

Men vad fasen spelar sådant för roll. Jag är inte den som gräver ner sig eller hetsar upp mig över sådana oviktigheter som att det är lite stökigt! Men nu är det för mkt allt på en gång! Tusen saker skriker på mig om att bli gjorda, men jag har ingen lust att göra något av dem.

Gör mig frustrerad att inte kunna hämta kraft från träningen heller. Kroppen samarbetar inte. Och tom det faktum att jag inte kan klaga och undra varför jag känner mig så tung och seg, gör mig irriterad. För det vet jag ju redan. Men det blir inte roligare för det!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emma lundgren - 3 juli 2010 10:31

Härliga lördag. älskar numer helgerna då jag brunar börja dagen med en löptur med bara jag och mig själv och sedan frukost med familjen. Nu blev det förvisso frukost ensam då den ena är ute och springer intervaller, den andra sover(tack och lov) och ...

Av emma lundgren - 29 juni 2010 08:48

Jag är verkligen sämst på att uppdatera bliggen nu. Det är inte det att jag inte har tid, för tid har jag (,och alldeles för mkt av den spenderas framför datorn!), jag ids helt enkelt inte.. Idag är det 29 juni och vår goa fantastiska unge är EN HE...

Av emma lundgren - 14 juni 2010 08:16


  Det blir inte mycket bloggande nu. Eftersom det är träning som jag tänt blogga om och inte något annat, och då jag för tillfället inte tränar så är det svårt att blogga om framgång och krämpor.. En liten update ska jag trots det komma med: Fa...

Av emma lundgren - 5 juni 2010 15:33

    Ojoj,nu var det längesedan! Torsdag 29 april bloggade jag senast. Tänk om jag då visste att exakt en månad senare skulle jag vara mamma. Nu är han född, vår älskade Albert Ingemar Johnny Belforth. Allt gick bra, han är en pigg liten krabat o...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<<
November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards