Direktlänk till inlägg 26 november 2009

Bokstavsallergi å spyless!!

Av emma lundgren - 26 november 2009 22:05

 

Min kropp värker! Mina ögon är fyrkantiga och jag har utvecklat bokstavs-allergi!

I över 12 timmar (ja, du läse rätt) har jag suttit på mitt arsle (som nog värker mest av alla delar) och pluggat!

De enda ynka pauserna har bestått av en kvarts lunchrast och processen ta-mig-hem-från-skolan-till-köksbordet. ...och fortsätta plugga. Endast en paus för att skotta in chiliconcarne inräknat.


Lite gött känns det att jag nog har halvdan koll på ämnet som min tentamen kommer att behandla om exakt en vecka.

Lite mindre gött är kanske att jag spenderat 6 av de 12 timmarna med någon annans arbete. läs: varit studie-assistent åt min bättre hälft som i fråga om ämnet studier inte är bättre kunnande...( men hur lätt är det att ta sig an och förstå en akademisk uppgift när man aldrig har pluggat!? jag skulle inte ens våga försöka)

För tillfället känns det som jag kan mer om näringslära än om ledarskap. Undra om jag också kan få ett betyg i den kursen..?;)


Imorgon ska jag vara snäll å go med mig själv och unna mig att utföra träningspassen. (vad hände med dagens pass?) och plugga lagom!


Nu pallar jag inte att tillverka fler bokstäver och avslutar för dagen.

Nu är jag så trött och less att jag nästan blir gråtfärdig av irritation för att "någon" lagt ett par sockarköksbordet! *grr*

Sova. Får nog kanske får sova stående inatt om inte sittevärken i rumpan ska bli till liggsår.


Det var min dag, spännande va?

Jo, just ja: jag drack en kopp kaffe. Och det var gott.

 
 
Johanna

Johanna

3 december 2009 16:43

Vad roligt det är att följa din blogg Emma. Vad är det du pluggar till egentligen? Läser du ett program eller fristående kurser? Har Tobbe börjat plugga sin kurs än då? Hur går det med husletandet? Kram!

http://johannabrinkemar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emma lundgren - 3 juli 2010 10:31

Härliga lördag. älskar numer helgerna då jag brunar börja dagen med en löptur med bara jag och mig själv och sedan frukost med familjen. Nu blev det förvisso frukost ensam då den ena är ute och springer intervaller, den andra sover(tack och lov) och ...

Av emma lundgren - 29 juni 2010 08:48

Jag är verkligen sämst på att uppdatera bliggen nu. Det är inte det att jag inte har tid, för tid har jag (,och alldeles för mkt av den spenderas framför datorn!), jag ids helt enkelt inte.. Idag är det 29 juni och vår goa fantastiska unge är EN HE...

Av emma lundgren - 14 juni 2010 08:16


  Det blir inte mycket bloggande nu. Eftersom det är träning som jag tänt blogga om och inte något annat, och då jag för tillfället inte tränar så är det svårt att blogga om framgång och krämpor.. En liten update ska jag trots det komma med: Fa...

Av emma lundgren - 5 juni 2010 15:33

    Ojoj,nu var det längesedan! Torsdag 29 april bloggade jag senast. Tänk om jag då visste att exakt en månad senare skulle jag vara mamma. Nu är han född, vår älskade Albert Ingemar Johnny Belforth. Allt gick bra, han är en pigg liten krabat o...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<<
November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards