Direktlänk till inlägg 26 mars 2010

Fredagkväll

Av emma lundgren - 26 mars 2010 20:41

Det är fredag! Igen! Gud, jag har inte hunnit med, veckorna bara rusar iväg! Denna vecka har inte varit någon hit, har sovit bort den kan man säga. Ska bespara er tjatet om hur trött jag är, men idag har inte varit något undantag: försök till pluggning efetr frukost, men somnade igen och vaknade tre timmar senare. Kan då tillägga att jag nattade 20.00 igår...

Ska heller inte tjata mer om att jag håller på att spricka, men jag är nästan övertygad om att jag faktiskt kommer göra det! Bebisen får inte plats! Stackarn! Det spänner och drar och det finns absolut ingen plats för lungor eller magsäck i min sk mage. kan snart varken andas eller äta. Det kommer inte funka i tio vecor till, nä bebisen kommer komma ut genom magen, den kommer att spricka!


Njuter av den underbart lugna fredagkvällen, -varken gnällspik till katt eller pojkvän så långt ögat kan nå. (inte för att jag inte trivs i deras sällskap, men ibland e det ju skönt å vara själv;) Katten hjälper grannen att kakla antar jag. Fick han skulle han flytta till dem. Tobbe är ute någonstans på fredagsdejt.Jag njuter av favoritmat och favoritskiva och funderar om jag ska orka plugga lite nu, har ju haft mina ljusa stunder på kvällarna denna vecka.


Ser framemot en rolig helg med vår triathlonklubb. Simning, löpning och yoga imorgon (hoppas det funkar att springa en stund imorgon och att jag slipper ha håll...) och simning och spinning på söndag. Kommer vara med så gott jag kan, inte simma och springa lika länge som de andra givetvis, och förmodligen inte heller i deras tempo, om de inte färdas väldigt långsamt vill säga. Njuter evrkligen av varenda meter löpning nu, räknar med att det är sista veckan/vecorna nu...Tror inte jag kommer kunna springa så mkt till efetr påsk..Iofs känner jag mig fortfarande inte alltför tung och magen är inget hinder, förutom känslan att den snart spricker.Bebisen ligger ganska högt, känns det som. Så fort den börjar sjukna ner lite så blir det nog en helt annan känsla och inte längre möjligt att löpa. men än så länge känner jag inte det minsta tyngd neråt, mot höft och ljumskar.

De är så härligt att kunna vara ute och löpa nu, med vår och värme !




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emma lundgren - 3 juli 2010 10:31

Härliga lördag. älskar numer helgerna då jag brunar börja dagen med en löptur med bara jag och mig själv och sedan frukost med familjen. Nu blev det förvisso frukost ensam då den ena är ute och springer intervaller, den andra sover(tack och lov) och ...

Av emma lundgren - 29 juni 2010 08:48

Jag är verkligen sämst på att uppdatera bliggen nu. Det är inte det att jag inte har tid, för tid har jag (,och alldeles för mkt av den spenderas framför datorn!), jag ids helt enkelt inte.. Idag är det 29 juni och vår goa fantastiska unge är EN HE...

Av emma lundgren - 14 juni 2010 08:16


  Det blir inte mycket bloggande nu. Eftersom det är träning som jag tänt blogga om och inte något annat, och då jag för tillfället inte tränar så är det svårt att blogga om framgång och krämpor.. En liten update ska jag trots det komma med: Fa...

Av emma lundgren - 5 juni 2010 15:33

    Ojoj,nu var det längesedan! Torsdag 29 april bloggade jag senast. Tänk om jag då visste att exakt en månad senare skulle jag vara mamma. Nu är han född, vår älskade Albert Ingemar Johnny Belforth. Allt gick bra, han är en pigg liten krabat o...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards