Alla inlägg den 25 mars 2010

Av emma lundgren - 25 mars 2010 16:33

Jag vill sova!!!!

Börjar blir en väl använd mening här på bloggen just nu. Men shit vilken "trötthetsknäpp" jag fått denna vecka! Borde vara precis tvärtom med tanke på vädret:

Våren har kommit till Göteborg, det är helt fantastiskt väder ute! Varmt som bara den! Igår kväll sprang jag utan jacka! Och idag har det varit så varmt att man kan gå ute utan jacka. Helt otroligt. Fast jag kan inte påstå att jag varit ute och njutit av det fina vädret: nej,jag har sovit. Efter frukostdejt med min vän, som också är gravid, det är sååå roligt att vi ska ha nästan samtidigt!,- blev det ett försök till plugg i skolan. Men knappt en timme gick innan trötthetsklubban slog till. Inget att göra, går  inte att kämpa emot, var bara att åka hem å sova! Till kl tre. Var så trött att jag inte ens orkade äta lunch, så den åts nyss, vid snarare middagstid.


Firat vårvädret med att ta ut cyken ur förrådet och rulla ner till Cykelcity och köpa nya bromsbelägg. Kunde jag lika gärna struntat i för i samma veva konstaterade jag faktumet att det inte går att höja styret på den och att jag därmed icket kan cykla. Fasen! Jag som sett framemot att glida ut längst leden, till havet i vårsolen.Jag bara älskar den sista biten av Säroleden då man kommer till havet! Åå det är så fint! Och jag kan ju inte direkt gå dit...

Nåväl, om jag absolut ska cykla så blir det fortsatt nötande av sadeln på spinningcyklen på gymmet. Och där blir det kortast möjliga tid så länge jag är löpbar!


Magen växer så det knakar! Ja, det knakar faktiskt i hela mig! Och drar. Känns som om skinnet på magen ska spricka! Det räcker inte till! Känns som om bebisen snart trillar rakt ut genom naveln! (skrev jag nog igår åxå?)

Ser nästan från en dag till en annan hur tröjorna och linnena blir allt mer förkorta! Helt galet, det blir en stor bebis! Nu är det bara 58 dagar kvar! Sedan är vi föräldrar för resten av livet! Gaah! Det låter ju helt obegripligt! Även om vi pratar om det varje dag så kan ingen av oss fatta att det ska komma en bebis till oss. Som vi ska ta hand om!


Nä, nu ska jag passa på att få lite plugg gjort innan den andra blivande föräldern kommer hem från sin 11 h långa arbetsdag. Stackars stackars Tobbe, han har ryggskott och gick å jobbade ändå. Och dessutom tog han på sig att jobba i butik till stängning för en kollega. Han är för snäll! Han lär ju, om nån, vara trött när han kommer hem ikväll!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards