Alla inlägg den 8 mars 2010

Av emma lundgren - 8 mars 2010 09:45

Tiden, dagarna, veckorna..rusar iväg.! Jag hinner inte med! Både jag å Tobbe har tusen saker att göra och skulle behöva utöka dygnet med minst 8 timmar till. Och innan vi vet ordet av kommer vi vara föräldrar också. Shit!

Tentor å plugg står mig upp i halsen jsut nu. Min koncentrationsförmåga är inte den bästa, men jag envisas på och tycker jag pluggar bra. Det märkliga är att det inte går in! Det inlästa går ut lika snabbt som det kommit in i min hjärna. Antar att det är ont om plats där ine. Jag kan inte hjälpa att det är lite mer intressant och spännande att bli mamma än att läsa fysiologi just nu..

Två tentor är gjorda (tror dock att jag kommer få göra om dem båda:(:(

"Endast" tre kvar nu...

På torsd är det psykologin. Inte läst det sedan sydafrika, men det är verkligen så roligt och intressant att jag gör det med nöje! Alla former av psykologi är verkligen min grej! Hade mina betyg räck till hade jag blivit psykolog.


I Lägesupptateringen bör även finnas med att vi nu vet hur man föder barn. Vi vet hur en förlossning går till, hur man andas och hur man förbereder sig och tränar inför det. Så nu ska här tränas, så att vi kan få vår drömfölossning!

Kan rekommendera alla som ska få barn: gå profylaxkurs, ett toppenverktyg inför det nya och spännande som väntar! Vi har även varit på två föräldrargrupp träffar. Kul att träffa andra blivande föräldrar i närheten. Känner mig dock väldigt ung i det sällskapet..,men men, ålder är en siffra och jag kan ju inte veta hur gamla de andra är, det är svårt att gissa ålder efter utseende..Och framförallt så spelar det ju ingen roll!

På träffen igår var en barnpsykolog där och höll ett en timme långt föredeag om hur tufft och komplicerat det är att bli förälder. Snacka om att hon droig ner stämningen när hon berättade hur vanligt det är att mamman blir nedstämd, deppig ,inte har något tid alls för sig själv, inte får sova, hur många par som separerar..och vice versa. Tack och lov lever vi i en relation där vi kan konsten att komunicera och innehar medvetenheten om at det ite bara är en dans på rosor att leva (och få barn), så jag hoppas och tror att vi kommer klara det galant!:)


Bebisen växer (och magen därefter..) Den kan nu sparka högst uppe vid revbenen, samtidigt som den gör något längst ner, så den måste vara ganska lång..Den har även blivit väldigt stark och kan ta i när den kickar till! Det är nu bara 82 dagar kvar till beräknad födelsedag! Inte för att det där beräknade datumet säger något alls. Bebisar kommer när det passar dom. Känner på mig att våran inte kommer att komma på den dag barnmorskan givit oss...


Nähäpp, nu är det dags att ta tag i dagens läsning och fylla på kaffekoppen!

Ha en trevlig tisdag alla!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards