Alla inlägg den 16 februari 2010

Av emma lundgren - 16 februari 2010 08:15

Till Li och alla andra stackare som nu blir avskräckta från av vara gravid: Sorry,det var inte meningen.

Och JAG ska väl knappast klaga, det finns ju de stackare som mår illa i nio månader, har så ont att de inte kan gå, går upp 30kg...osv. Så jag får väl egentligen inte klaga, även om vissa saker som ingår i gravid-paketet inte är så roliga..

MEN jag antar att efteråt sätter det fantastiska teflon-minnet igång och gör sitt jobb och man minns ingenting av de jobbiga nio månaderna och att man sagt hundra gånger att nästa barn ska köpas färdigmonterat på IKEA.

Eller? det vore ju hemskt om man ångrade sig och inte vill ha bebisen...(!!)

Det är mkt som är mysigt åxå, tänk att vakna av att någon puttar en på (i) magen, innifrån. Å det är lite "mystiskt" också, för det är ju en helt främmande liten själ där inne, som man inte har någon aning om vem det är!

Av emma lundgren - 16 februari 2010 07:58

Efter en stund snozande inträffar plötsligt det som man önskar ska ske varje morgon, men som hittills alldrig inträffat: det blev natt igen! Efter en stund insåg vi att vi var tilräckligt vakna för att fatta att så var inte fallet *Besviken*. Strömavbrott. Jaha, en morgon utan morgonkaffe. Tydligen såg det lika mörkt ut hos alla andra i Masthugget å. Värt att gå upp elller? Gjorde det iaf, och nu när jag svalt sista frukost-tuggan kom strömmen tillbaka, så nu har jag mitt kaffe här.

Efter den trötta och sega dagen igår, som Charlotte Kalla avslutade på ett fint sätt genom att ta OS- GULD, Hon är grymmast!!, så väntade jag mig att jag skulle vakna med en sprudlande energi och tisdags-motivation. Men icket. Har ingen lust alls idag heller. Dessutom snöar det ute. Tänk om vinter-eländet kunde vara över snart!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards