Alla inlägg den 12 februari 2010

Av emma lundgren - 12 februari 2010 20:15

  Cykelcykelcykel. Blev det idag med. Jag är sååå less på att cykla inne! Blir uttråkad efetrsom jag inte kan eller vågar köra hårt på intervallerna, utan endast håller en medeltuff nivå, OCH efetrsom jag inte kommer någonstans! Cykeln står kvar på samma ställe hur snabbt jag än trampar på och en timme inne känns som tre timmar ute! Nåväl, det var inte det jag skulle blogga om, (jag är trots alt glad att jag faktiskt KAN cykla!) utan min gråtmildhet. Jag börjar gråta om jag ser eller hör en nyfödd bebis! Normalt?! Idag råkade jag köra mitt pass just precis vid den tidpunkt kanal 5 visade Förlossninskliniken. Det var verkligen störande. Det, eller Unga mödrar, lyckas jag alltid tajma in, och det är svårt att titta någon annanstans än rakt fram. Samma sak om jag ser en baby på stan, hör en nyfödd skrika..Jag måste vara knäpp, kommer hu som helst bli tufft att åka till Gällivare i påsk och se min brors nyfödda lilla knytt...

Det märkliga är att det bara är spädbarn. Är de några månader gamla bebisar är det ingen fara


Tentat har jag också gjort idag, men trots denna veckas pluggande gick det inte alls så bra som jag hoppats, inte ens säker att jag klarade den...

En omtenta till, förutom de två jag har släpande efter mej efetr Sydafrika, är det sista jag önskar...!


Min högsta önskan just nu: (förutom att få gå ut och löpa då) Att jag skulle kunna andas in genom näsan! Jag blir tokig på det här,Å vad underbart det vore!

Av emma lundgren - 12 februari 2010 11:17

Bebisen växer och växer. Nu är den ca 25 cm lång och väger ca 700 gram. Snart 1kg tung alltså! Nu syns det utanpå kläderna att det är någon där:)

Sparkar gör den också! Det började lite försiktigt första veckan i Sydafrika, och nu är den så stark att Tobbe kan känna sparkarna med handen! Mest på kvällarna, eller när jag vilar men ibland på dagarna med, får den kaffe eller en godisbit blir den alldeles vild:)

Mamman växer och växer hon med. Nu ser jag inte ens käna när jag tittar ner. Och usch vad tråkigt det är att inte kunna ha några byxor alls! Synd att det är så kallt ute, annars hade jag haft tunika och shorts. Enligt barnmorskan har jag alla gravid-komplikationer/ symptom man kan ha: Illamående, gick tack och lov över eter v.12 Foglossningar, jo tack, ett helvete. Huvudvärk, näsblod, nästäppa, kan knappt andas när jag ska sova...

Nu är det tack och lov "bara" 3 mån & 2v,eller 107 dagar kvar av graviditeten, alltså tills bebisen beränas komma ut enligt vad man brukar räkna på: dvs v.40 Men vi hoppas den ska komma minst en v tidigare!    

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards