Alla inlägg den 17 februari 2010

Av emma lundgren - 17 februari 2010 21:15

  Shit viken superathlet jag är! I vanliga fall alltså (märk nu väl att jag för ovanlighetens skull jämför mig med mig själv!)

Tänker ofta på de nu, de dagar då jag är så nöjd och stolt över dagens träning och så trött att det känns som jag kört en hel ironman, eler iaf en halv...

Igår tillexempel, så körde jag cykelintervall 60 min + styrka för ben mm före lunch, och 1500 m simning på em(tyckte jag simmade ganska snabbt och bra, men det tog 35 -40 hela minuter!!). På kvällen kändes det som jag kört en tvådygns tävling. Liksom alla andra dagar när jag tränat dubbelpass. (å Ibland behöver jag inte ens träna..)Kan inte låta bli att le åt det hela, hur kan en sån liten göra mig så trött?

Tänk i vanliga fall kan jag utan problem springa 12 km på morgonen, 1 1/2-2h cykel på em och gärna springa 70-90 min innan cykelpasset. När jag tränade för triathlon kunde jag säkert pressa in ett simpass där okcså ,och inte tycka jag tränade speciellt mkt..

Det är inte många veckor sedan..,men ändå så obegripligt från dagens perspektiv. Hur orkar man springa 2 timmar liksom, otänkbart! För tillfället blir jag anfådd av att ta på mig sockarna eller byta position. Och det är 3 månader kvar. Jag kommer behöva andningshjälp snart! (töntigt nog blir jag mer anfådd av att städa eller resa mig från sittande till stående än av att promenera eller cykla?!!)


Min standard-träning idag, som är promenad eller crosstrainer 40-60 min på morgonen + cykel & styrka eller simning på em, eller sovmorgon och cykel/ sim på em, skulle för den icke-gravida Emma vara en "vilodag". Jag har så svårt att begripa att jag faktiskt känner mej nöjd och "duktig" efter dessa "träningspass" idag! Men jag är sålart glad för det. Och jag kan behöva lite perspektiv på träning! Jag tror nog att jag i min vanliga form är så mkt bättre än jag tror, och det ska jag ta fram och våga visa kommande säsong! Var så säker!


**Bilden är från Tjörn halvironman, 1900m simning, 9 mil cykel och 21 km löpning (med blödande skavsår inpregnerade med grus) Är så löp & tävlingssugen när jag tänker på den och alla andra roliga tävlingar!  

Av emma lundgren - 17 februari 2010 14:25

  Yippie!!! Ja!! ÄÄÄÄÄÄäääntligen har eländet löst sig

                           Å vad glada vi blir nu, nu kan vi sova gott några nätter denna månad!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards