Direktlänk till inlägg 20 februari 2010

Vilken lördag!

Av emma lundgren - 20 februari 2010 21:24

Dagens viktigaste stora händelse: Jag har blivit faster till en liten kille! Så söt! Å, nu längatr jag ännu mer tills vårt lilla knytt kommer ut!

Drömde tom att det var dagen D, för oss men inget kom. Måste ha varit någon undermedvetet sinne som kände på sig att min brors första son var på väg till världen! Nåväl , vi får vänta i 3 månader till, det ska nog gå fint.


Vaknade av ett telefonsamtal om att större delen av våra kollegor som hade lyckan att jobba denna lördag skulle vara in, -och bortsnöade pga dagens oväder:( snö och blåstoväder i Göteborg, för er som missat det) Eftersom vi bor närmast och har nyckeln blev det bråttom ner för att öppna. Irrade runt och letade passande skor och klädesl för en halvmeters snödjup och snöstorm. När jag äntligen hittat mina paclitebyxor i vårt välordnade (ironisk värre) kartong-hem så var de såklart omöjliga att stänga i midjan..Tänkte inte på att jag numera har mage...

Gjorde en provisorisk lösning som funkade. Sedan trekkade vi till stan. Shiiit vad snö!!! Har aldrig sett något liknande i Göteborg! Tom inne i stan,där det vanligtvis är bart, var det massor av snö. Såg två skidåkare på avenyn!!! Helt galet!

Blev frukost på jobbet med isbjörnen, sedan gick vi och körde ett styrkepass. Längesedan vi körde styrke ihop, Tobbe har äntligen bytt tilbaka till Fysiken, det bästa placet, så det är kul! Tog lite bilder på mina övningar och träning med stor mage:)


Tobbe den galningen, begav sig sedan ut på trekkiing. Bohusleden en dag som denna. Den ännu mer galna Veronika hängde på, med tält och kit för att ÖVERNATTA på leden . Och hon ska påstå att vi är galna!! Hoppas hon överlever där ute i snön å ensamheten. Lär ju iaf vara det säkraste stället i hela västra götaland: ingen annan lär vistas där i helg.

Hade jag haft en höft som funkat att bruka i skog och djupsnö hade jag förmodligen hängt på. Tackochlov gjorde jag det inte. Tobbe kom hem, halvt ihjälfrusen, efetr 3 timmar trekking och typ en timme väntande på försenade tåg. Det pyste nästan ur badvattnet när stackars hoppade i karet. Som tur var hade hans duktiga tjej städat lägenheten och lagat en god middag, så nu är han nöjd, varm och belåten (tror jag*)


 
 
Catja

Catja

26 februari 2010 10:35

Snart snart har ni eran lill* hos er på utsidan! :) Kram

http://nojjigmamma.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av emma lundgren - 3 juli 2010 10:31

Härliga lördag. älskar numer helgerna då jag brunar börja dagen med en löptur med bara jag och mig själv och sedan frukost med familjen. Nu blev det förvisso frukost ensam då den ena är ute och springer intervaller, den andra sover(tack och lov) och ...

Av emma lundgren - 29 juni 2010 08:48

Jag är verkligen sämst på att uppdatera bliggen nu. Det är inte det att jag inte har tid, för tid har jag (,och alldeles för mkt av den spenderas framför datorn!), jag ids helt enkelt inte.. Idag är det 29 juni och vår goa fantastiska unge är EN HE...

Av emma lundgren - 14 juni 2010 08:16


  Det blir inte mycket bloggande nu. Eftersom det är träning som jag tänt blogga om och inte något annat, och då jag för tillfället inte tränar så är det svårt att blogga om framgång och krämpor.. En liten update ska jag trots det komma med: Fa...

Av emma lundgren - 5 juni 2010 15:33

    Ojoj,nu var det längesedan! Torsdag 29 april bloggade jag senast. Tänk om jag då visste att exakt en månad senare skulle jag vara mamma. Nu är han född, vår älskade Albert Ingemar Johnny Belforth. Allt gick bra, han är en pigg liten krabat o...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards