Alla inlägg den 1 december 2009

Av emma lundgren - 1 december 2009 08:14

En hel minusgrad kallt var det imorse. Men den kändes. Minusgraderna i Göteborg är inte direkt som de Lappländska minusgraderna...

Har (som vanligt) just ätit en grym frukost med gröt å äggmacka. Jag Ääälskar frukost! Och mornar. Det är bästa stunden på dagen.

Bukar ofta och alltid gå upp tidigt,men det konstiga är dock att jag nu på sistone börjat vakna ännu tidigare (fast jag knappt kan somna på kvällarna). Med ännu tidigare menar jag ohumana tider då inte ens vättarna är vakna. Kanske håller kroppen på att förbereda för att klara sig på lite sömn å ständig vakenhet. För man har ju hört att det är vad som gäller med en baby i familjen...


Idag började jag dagen med en morgontur med min älskade saknade vän som ääntligen är tillbaka från sitt flackande runt jorden.

Vilken fullmåne det var! Var tvungen att gå till kyrkan och fota. Vår kamera är ingen proffsfotograf-kamera direkt..men månen syntes ju..;)

Nu är det snart dags att traska ner till skolan för en hel dag med tenta plugg, inne på slutspurten nu. Fortfarande känns det inte jättebra..


Något annat som inte känns jättebra är min kropp. Ajaja gör det i knäna efter passen, främst de långa. Vet ju att det är vääldigt vanligt att gravida löpare får ont i knäna pga den ökade vikten, men snälla snälla, låt mig få slippa ha ont, bara ett litet tag till. Har även känt av de första fog-känningarna. Bara när jag satt mig ner och så än så länge, och känna av är ju ingen fara, det gör ju alla, bara jag slipper få problem. Jag ska vara så extra noga med allmännstyrka nu, för ryggen å knänas skull! Tror kylan gör sitt för det med knäna också, kroppen blir mycket stelare när det är kallt!

Läste just att en kompis är i Malaysia och tävlar. Avis! Så underbart! Inte att tävla i multisport då;).., men att träna i värme!

Nä, nu är det dags att tvätta tänderna, borsta händerna, snyta mig och gå.

Ha en underbardag Ni!

Av emma lundgren - 1 december 2009 07:32

     

K    

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards